Výsledky Media projektu za 2. čtvrtletí 2023 až 1. čtvrtletí 2024

16. Květen 2024

[shared_counts]

Mediální skupina MAFRA stále jedničkou tiskového trhu v ČR, osloví téměř 3 miliony čtenářů.

MF DNES nadále nejčtenějším zpravodajským deníkem.

Dlouhodobou čtenářskou přízeň zaznamenávají deník Metro s rozšířeným regionálním zpravodajstvím, týdeník Téma, lifestyle tituly pro ženy i programové časopisy.

Mediální skupina MAFRA je na domácím tiskovém trhu stabilním lídrem, jak potvrzují čerstvě publikované výsledky výzkumu čtenosti Media projekt za 2. čtvrtletí 2023 až 1. čtvrtletí 2024. Svými tištěnými tituly MAFRA aktuálně osloví 2,88 milionu čtenářů. Pevnou pozici a silný čtenářský zájem si drží ve všech klíčových segmentech: mezi novinovými deníky v čele s nejčtenějším zpravodajským deníkem Mladá fronta DNES (368 tisíc čtenářů), celostátními zpravodajskými týdeníky, společenskými i programovými časopisy. Významné zastoupení má MAFRA zejména mezi tituly životního stylu pro ženy, kde dlouhodobě hraje prim čtrnáctideník Žena a život (227 tisíc čtenářů). Rostoucí zájem o měsíčník Cosmopolitan (nárůst o 8 % na 124 tisíc čtenářů) pak v portfoliu rozšiřuje zásah věkového spektra i o mladší čtenářky lifestylu. Nejprodávanějším titulem kategorie společenských a zpravodajských týdeníků je TÉMA (183 tisíc čtenářů).

Tradičně velký zájem mají čtenáři o deník zdarma Metro (295 tisíc čtenářů), který je dlouhodobě nejčtenějším deníkem v Praze a okolí a v dubnu dále expandoval svoji distribuci v regionech v návaznosti na strategické změny v segmentu gratis titulů MAFRA.

Dlouhodobě silnou a významnou pozici si MAFRA nadále udržuje v segmentech:

  • programových časopisůnejvyšší příčky dlouhodobě dosahuje čtrnáctideník TV Max (nárůst o 2 % na 387 tisíci čtenářů),
  • společenských titulůpřední místo zaujímá týdeník Rytmus života (275 tisíc čtenářů), dáleměsíčník Rytmus života RETRO (119 tisíc čtenářů), týdeníkPestrý svět (127 tisíc čtenářů) a další,
  • titulů pro ženy – s týdeníky Chvilka pro tebe (259 tisíc čtenářů) aTina (157 tisíc čtenářů), pondělním magazínem deníku MF DNES: Ona DNES (218 tisíc čtenářů) řadícím se tématicky také do této kategorie, i volnočasovým měsíčníkemChvilka pro luštění (nárůst o 3 % na 186 tisíc čtenářů).

Zdroje:

Media projekt, Unie vydavatelů – ASMEA, Median – STEM/MARK, data čtenosti na vydání za 2. čtvrtletí 2023 – 1. čtvrtletí 2024 (1.4.2023 – 31.3.2024), ABC ČR duben 2023 – březen 2024

© 2024 newsroom.cz