„Uvidíte!“ Slovenský eyerim se mění. Proměnu v plnohodnotnou digitální optiku stvrzuje rebrandingem od studia Andrej & Andrej

28. Květen 2024

[shared_counts]

Praha 28. května 2024 – Nejrychleji rostoucí online prodejce brýlí v regionu CEE eyerim osvěžuje značku. Slovenský e-commerce hráč se vyvíjí z pozice fashion brandu do plnohodnotné online optiky. Novou identitou od studia Andrej & Andrej tak následuje svou byznysovou strategii, kdy si společnost vytyčila naučit Středoevropany nakupovat na míru vyráběné optické produkty online. Cílem rebrandingu bylo vytvořit profesionálnější image a ukázat jeho prostřednictvím současnou dostupnost brýlí i čoček všech typů. Nový eyerim zákazníci již brzy uvidí i v české kamenné prodejně. V roce 2023 společnost dosáhla tržeb přes 340 milionů korun, překlopila se do zisku a meziročně vyrostla o 30 %. Aktuálně operuje na 12 trzích napříč Evropou.

Dominantou nového brandu je samotné logo, které je postaveno na konceptu optotypu. Ten si lidé nejčastěji spojují právě s očními optikami – zákazníci procházejí vyšetřením a čtou optotyp ze zdi, aby zjistili kvalitu svého zraku. Jeho tvůrci potom k dosažení plné symetrie a přehlednosti nového loga použili matematické proporce, aby výsledek podpořil nový positioning společnosti jako odborníků a profesionálů v oboru, nikoli primárně módního obchodu. „Současně jsme hledali prvek, který by byl dostatečně jednoduchý a variabilní, aby zvládl množství komunikace, kterou eyerim produkuje. Logo jsme tak umístili do kruhového tvaru – čočky. Tento odkaz se mění v závislosti na typu brýlí, na které je logo aplikováno. Vytvořili jsme tak rozsáhlou knihovnu různých typů čoček, s nimiž lze pracovat v rámci různých aplikací identity. Čočky jsou navíc přirozeně průhledné a průhlednost využíváme i v ilustracích, animacích nebo při filtrování fotografií a pro prvky v architektuře fyzických prodejen. Navíc tento symbol zapadá do vize, kterou si eyerim předsevzal – udělat celé odvětví maximálně transparentní,“ dodává k vizuální identitě Andrej Barčák ze studia Andrej & Andrej. Právě to, jak nový design působí v offline prostředí, budou moci zákazníci již brzy vidět v první české kamenné pobočce eyerim v pražském Karlíně.

„Práce na nové identitě odstartovala na jaře 2023. Dokončení celého vizuálního systému, který měl za úkol být srozumitelnější a profesionálnější, a příprava rebrandingu tak zabrala téměř rok. Nejprve jsme totiž potřebovali vyřešit transformaci interně, přejít z módního e-shopu pro mladé lidi na transparentní a vysoce profesionální online optiku pro každého. Nové identitě jsme ovšem přizpůsobili i své služby, web a portfolio s primárním cílem odstranit bariéry v online objednávání brýlí a optometrie. Na výsledek jsme nesmírně pyšní. Navíc se nám ve spolupráci se studiem Andrej & Andrej podařilo zvýraznit hodnotu, na které nám záleží nejvíce – transparentnost. Ať už se jedná o kombinaci barev, které se překrývají, použitá plexiskla pro náš showroom, nebo využití symbolu čočky,“ dodává Yassaman Omidbakhsh, spoluzakladatelka eyerim.

Mezi dosud největší projekty studia Andrej & Andrej patří identita města Nitra, veřejného ochránce práv Slovenské republiky, Vysoké školy výtvarných umění v Bratislavě nebo cyklistické značky Isadore. Jsou čtyřnásobnými vítězi Národní ceny za design v letech 2018, 2020 a 2022, laureáty ceny Nadace Tatra banky a prestižní ceny Type Directors Club.

Vlastní kolekce i nová nadlinka Eyerim v rámci rebrandingu spouští i kampaň pro Českou republiku, Polsko a Rumunsko ve spolupráci se slovenskou agenturou hi guys!. Jejím hlavním cílem bude komunikace nového konceptu „You will see“, tedy „Uvidíte“, a vyvracení mýtů a obav z nákupu brýlí online. Aktivace budou převážně digitální s několika umístěními v outdoorové reklamě ve velkých městech.

„Potřeba změny vzešla z vývoje strategie. Když jsme vstoupili na trh, odvedli jsme dobrou práci se slunečními brýlemi. Odřízli jsme prostředníky a ukázali, že lze prémiovou kvalitu dostat snadno a prakticky kamkoli. Později jsme si ale uvědomili, že něco podobného je třeba provést i v segmentu na míru vyráběných optických produktů. Zákazník zde totiž stále bohužel není na prvním místě. My máme ambici to změnit, dostat zákazníka do popředí a dát mu to, co potřebuje, transparentně, jednoduše a profesionálně. Proto bylo nutné přistoupit ke změně. Navenek i uvnitř. Vznikl v podstatě zcela nový eyerim,“ doplňuje Martin Zahuranec, spoluzakladatel eyerim.

Důležitou součástí jsou přitom rovněž privátní značky OiO by eyerim a Kohe by eyerim, jejichž cílem je poskytovat zákazníkům cenově dostupné, ale zároveň stylové a trendy obroučky vysoké kvality. Chránit jejich oči kvalitními, cenově dostupnými čočkami (od 390 korun) a zároveň jim nabízet nadčasové produkty za zlomek ceny designérských obrub srovnatelné kvality.

  • Videa k využití k nalezení zde.
  • Vizuály k využití zde.

Více o eyerim

Slovenská společnost eyerim proměňuje svět oční optiky transparentním přístupem a s využitím moderních technologií. Jejím posláním je ukázat, že nákup brýlí může být intuitivní a zábavný. Nabízí vše pod jednou střechou – brýle na míru, sluneční brýle a kontaktní čočky. Společnost také přivedla na svět vlastní značky brýlí OiO by eyerim a Kohe by eyerim. Eyerim založili v roce 2015 Yassaman Omidbakhsh a Martin Zahuranec, kteří se potkali v jihovýchodní Asii, kde dříve vybudovali jeden z největších e-shopů v regionu. Za osm let své existence získal startup investice v celkové výši více než 5 milionů eur a v roce 2023 zaznamenal 30% nárůst oproti roku 2022. Aktuálně se jedná o nejrychleji rostoucího hráče v segmentu oční optiky. Eyerim také otevřel svůj první showroom v Bratislavě a brzy otevře jeden i v Praze. Už dnes ovšem plánuje expanzi do dalších evropských měst. Do sféry oční optiky eyerim přináší totéž, co znamená Uber pro taxislužby nebo Booking pro ubytování.

© 2024 newsroom.cz