testuje vratné stojany na zboží. Mají 5krát nižší environmentální zátěž než jejich předchůdci

26. Říjen 2023

[shared_counts]
  1. Home
  2. Pro média
  3. Nestlé testuje vratné stojany na zboží. Mají 5krát nižší environmentální zátěž než jejich předchůdci

Nestlé testuje vratné stojany na zboží. Mají 5krát nižší environmentální zátěž než jejich předchůdci

26. 10. 2023

Zpět na Tiskové Zprávy

Praha

Společnost Nestlé snižuje zbytečný odpad v retailu. Ve spolupráci s řetězcem PENNY a společností POSpooling spouští 26. října pilotní projekt opakovaně využívaných prezentačních stojanů v prodejnách. Doposud využívané kartonové stojany, které se často po dvou týdnech vyhazují, nově nahradí drátěné modely navržené na principech cirkulární ekonomiky. Nový systém snižuje ekologickou zátěž a současně šetří lidské zdroje v provozu.

Tisíce jednorázových kartonových stojanů na zboží, tzv. POS stojanů, se ročně vyhodí v prodejnách obchodních řetězců. Někdy se vytřídí, jindy skončí ve směsném odpadu. Zbytečnému odpadu chce předejít Nestlé, které testuje nové cirkulární stojany vyvinuté společností POSpooling v deseti vybraných prodejnách PENNY. Zákazníci zde mohou z nových stojanů vybírat nejprodávanější čokoládovou tyčinku v Česku, kterou je KOFILA. „PENNY je ideálním partnerem nejen díky vysokému počtu prodejen, ale i kvůli tomu, že stejně jako my vnímá udržitelnost jako jednu ze svých priorit,“ dodává Lenka Soal, trade marketing manažerka Nestlé, a pokračuje: „chceme otevřít a zjednodušit cestu k využívání těchto stojanů všem dodavatelům z řad potravinářských a FMCG firem. Čím více dodavatelů bude stojany sdílet, tím bude nižší dopad na životní prostředí i nižší náklady.“

Šetří vodu, energii, náklady a zefektivňují práci v obchodě

Jedná se o efektivní náhradu neekologického způsobu hospodaření ve stylu „spotřebuj a vyhoď“. Díky permanentnímu řešení se sdílením minimalizuje celková environmentální zátěž, což potvrzuje také studie LCA (Life Cycle Assessment). Navíc systém sdílených stojanů pomáhá řešit budoucí problémy s nedostatkem dřeva, výrobků z něj, tedy i papíru, a jejich dalšího využití a recyklace. „Z ekonomického pohledu je cílem nezvyšovat současné náklady spojené s nákupem jednorázových stojanů. Jedná se tedy o udržitelné řešení bez negativního dopadu na náklady, což je poměrně vzácné,“ doplňuje Lenka Soal z Nestlé. Stojany ušetří také čas zaměstnancům maloobchodů, kteří likvidací kartonových předchůdců trávili denně až hodinu. „Ukazujeme, jak lze aplikovanou cirkulární ekonomiku dělat v praxi. Teorie je všude hodně, ale jedině reálné zkušenosti nás posunou dál,“ říká Mirka Procházková, jednatelka společnosti POSpooling s.r.o.

Systém jako u palet

Cirkulární POS stojany fungují na podobném sdíleném systému jako CHEP nebo LPR palety. Stojan se z prodejny vrací zpět k výrobci, který jej následně může pronajmout jinému dodavateli. Po vyprodání zásob se stojany složí, aby zabraly minimum místa. Následně pokračují do centrálního skladu, kde se očistí, opraví a připraví k dalšímu použití. Jeden týden může stojan sloužit například v drogerii a jindy zase podporovat prodej v supermarketu. Studie životního cyklu (LCA), kterou si Nestlé nechalo zpracovat u LCA Studio s. r. o., srovnává environmentální dopady kartonových a cirkulárních stojanů, přičemž cirkulární (drátěný) stojan z pohledu celkové environmentální zátěže na životní prostření vychází až 5krát lépe než stojan kartonový. Velkou změnou je nastavení nového procesu vratné logistiky.

„Používáme sdílený systém palet a víme, jak je nejen efektivní, ale v důsledku také šetrný k přírodě. Proto jsme rádi, že díky spolupráci s Nestlé Česko a společností POSpooling můžeme jako první v retailu na našem trhu využít také řešení sdílených POS stojanů. V současné době denně likvidujeme stovky papírových stojanů od promovaných produktů. A nejde jen o úsporu papíru a snížení naší ekologické zátěže přírody, ale také o úsporu času našich zaměstnanců, ať už přímo na prodejnách nebo v logistice, i snazší manipulaci,“ popisuje výhody sdílených stojanů Tomáš Kubík, vedoucí komunikace PENNY.

Kontakt pro média:Tereza Skrbková, manažerka korporátní komunikace, [email protected], +420 724 420 873

Nestlé je největším výrobcem potravin a nápojů na světě. Podniká ve 187 zemích světa, zaměstnává přes 270 000 zaměstnanců. Posláním Nestlé je přinášet sílu potravin pro zlepšení života nás i příštích generací. Nestlé nabízí široké portfolio výrobků a služeb pro lidi i jejich domácí mazlíčky. Jedná se o více než 2 000 značek, od globálních ikon, jako jsou Nescafé nebo Nespresso, až k místním značkám. Základem podnikání Nestlé je strategie rozvoje výživy, zdraví a vyváženého životního stylu. Společnost byla založena před 155 lety ve švýcarském Vevey, kde dodnes sídlí. V Česku Nestlé vyrábí ve svých závodech ZORA Olomouc a SFINX Holešov cukrovinky pod značkami Orion, Kofila, Margot, Bon Pari, JOJO atd. a v závodě Krupka chlazené a mražené vegetariánské pokrmy pod značkou Garden Gourmet. Na Slovensku v závodě Carpathia Prievidza vyrábí široký sortiment kulinářských výrobků pod značkami Maggi a Carpathia. Více na www.nestle.cz.

Sdílej tuto stránku

© 2024 newsroom.cz