S jakými problémy se letos Češi nejvíc potýkají při cestách autem na dovolenou?

07. Srpen 2024

[shared_counts]

Praha, 7. srpna 2024 – Léto je v plném proudu a mnoho Čechů se vydává na dovolenou autem. Nemalá část motoristů se však potýká s řadou problémů, které jim mohou dovolenou značně zkomplikovat nebo předčasně ukončit. Hlavními faktory jsou stáří vozového parku v České republice a nedostatečné nebo nevhodné asistenční služby.

Kvůli špatné údržbě část vozidel potřebuje asistence ještě před opuštěním ČR

Průměrné stáří osobních automobilů v České republice podle nejnovějších statistik již překonalo 16 let. Starší vozidla jsou náchylnější k poruchám a jejich technický stav často neodpovídá nároku ujet plně naložená posádkou i zavazadly několik tisíc kilometrů dlouhou cestu k moři. Na cestách se to projevuje zejména častými poruchami, které jsou dle statistik od asistenčních společností příčinou kolem 90 % incidentů při cestě na dovolenou. Zbytek pak připadá na nehody nebo chyby řidiče. Alarmující je, že z analýzy Portalpojisteni.cz vyplývá, že kolem 8 % závad, které vyžadují zásah asistenční služby, se projeví již na území ČR, ještě, než klient stihl vyjet za hranice, a nejčastějším důvodem je porucha motoru.

Nejčastější příčiny poruch při cestě na dovolenou

Porucha motoru je ostatně nejčastější příčinou závad českých automobilů při cestách na dovolenou:

  1. Motor – stárnoucí motory jsou náchylné k přehřívání a dalším technickým problémům a jsou příčinou 45 % asistenčních zásahů. Spojka a převodovka – je důvodem k poskytnutí asistencí v 8 % případů. Problémy s koly a pneumatikami – opotřebované pneumatiky, absence rezervy a nedostatečná výbava k výměně kola vedou k tomu, že defekt pneumatiky je příčinou 7 % zásahů asistence.
  • Poruchy startování – poruchy startování a zapalování nebo využití služby Jump start je poskytováno v 6 % případů.

Nedostatečné asistenční služby

Dalším významným problémem je buď úplná absence asistenční služby nebo špatně zvolená asistence, která by mohla řidičům v případě poruchy pomoci. V mnoha případech tak musí čeští motoristé na pomoc čekat dlouhé hodiny a platit mnohonásobně vyšší částky než v případě uzavření správně vybrané asistence.

To potvrzuje i Pavel Jechort, produktový a marketingový ředitel společnosti AXA ASSISTANCE. „I přesto, že je asistence pro vozidla k cestovnímu pojištění dlouhodobě nejoblíbenější připojištění klientů při cestách na dovolenou, stále si ji sjednává jen kolem 10 % klientů. Oproti například polskému trhu, kde je podíl kolem 30 %, pořád máme co dohánět.“ AXA ASSISTANCE je jedním z poskytovatelů, který nově nabízí asistenční služby pro vozidla nejen k cestovnímu pojištění, ale i samostatně v různých variantách. Portalpojisteni.cz připravil pro řidiče unikátní přehled poskytovatelů Asistenčních služeb a jejich rozsahů určených pro cesty na dovolenou ZDE

Redakce: redakce@portalpojisteni.cz

Zdroj: https://portalpojisteni.cz/

O společnosti: PortalPojisteni.cz je webový redakční portál zaměřující se na pojištění a asistenční služby pro vozidla. Přináší novinky a zajímavosti ze světa pojištění a umožňuje klientům psát své zkušenosti s jednotlivými produkty. V rámci Magazínu přináší inspirativní příběhy lidí, ve kterých pojištění sehrálo svou roli.

Žádné další zprávy/články nejsou k dispozici.

© 2025 newsroom.cz