Rozšířené Dny Marianne hýbou českou ekonomikou. Čtyři dny slevových nákupů zvedly obchodníkům tržby až o čtvrtinu

23. Květen 2024

[shared_counts]

PRAHA, 23. května 2024 – Dny Marianne letos na jaře výrazně zahýbaly tržbami maloobchodních prodejů. Oblíbená slevová akce se konala 12. až 15. dubna a vůbec poprvé byla čtyřdenní: k nákupnímu víkendu nově přibylo i pondělí. Největší nárust tržeb oproti předchozímu ročníku zaznamenaly kamenné prodejny s potřebami pro domácnost, a to meziročně o 28 procent. Online prodejny s tímto sortimentem pak vzrostly o 19 procent, vyplývá z dat zpracovaných Mastercard Economics Institute.

Celkový objem maloobchodních prodejů v době konání letošních jarních Dnů Marianne se v porovnání se stejnou akcí na jaře 2023 zvýšil o 6 procent. Většina tohoto nárustu pochází z kamenných prodejen, kde tržby stouply o 11 procent. Vedle obchodů s potřebami pro domácnost se dařilo taky prodejnám oděvů, kde se tržby zvýšily o 10 procent. Prodejnám s elektronikou vzrostl objem s porovnáním s minulým rokem o 5 procent a v kamenných obchodech to bylo o 18 procent.

„Ze Dnů Marianne se v Česku i na Slovensku stala jedna z nejvýznamnějších událostí pro obchodníky i spotřebitele. Nakupující velmi rádi využívají možnosti získat ještě větší slevu nebo dárky navíc při platbě kartou Mastercard. Jedinečný je i rozsah celé akce. Letos v Česku zahrnula 2 400 obchodů s více než 620 kupónovými nabídkami pro kamenné obchody i eshopy. Moc si vážím spolupráce s našimi partnery z oblasti maloobchodu a těší mě, že rozšířený čtyřdenní formát akce se mezi nakupujícími tak rychle ujal,“ říká Jana Lvová, generální ředitelka společnosti Mastercard pro Českou republiku a Slovensko.

Nejvíce se celkové prodeje (s vyloučením sektoru automobilů) meziročně zvýšily v Karlovarském kraji, konkrétně o 14 procent. Následovaly Ústecký kraj s meziročním nárůstem o 9 procent a Kraj Vysočina, kde prodeje meziročně vzrostly o 8 procent.

Dny Marianne se konají dvakrát ročně a jsou s více než dvacetiletou tradicí jednou z nejpopulárnějších nákupních akcí v České republice. Každoročně spotřebitelům přinášejí množství slev na produkty a služby různých značek v řadě sektorů maloobchodního trhu. Držitelé platebních karet Mastercard pak mohou získat další výhody navíc: vyšší slevu až o tři procenta nebo dárek k nákupu.

O společnosti Mastercard (NYSE: MA)

Mastercard je technologická společnost s celosvětovou působností v oboru zprostředkování plateb. Zajišťováním bezpečných, jednoduchých, chytrých a snadno dostupných platebních transakcí Mastercard podporuje a propojuje inkluzivní digitální ekonomiku prospěšnou všem, kdekoliv na světě. Inovace a řešení využívající zabezpečených dat a sítí, partnerství a energie společnosti Mastercard pomáhají jednotlivcům, finančním institucím, vládním orgánům i firmám naplňovat beze zbytku jejich potenciál. Se společností Mastercard je možné se spojit ve více než 210 zemích a oblastech. Mastercard vytváří udržitelný svět, v němž se všem nabízejí možnosti k nezaplacení. www.mastercard.com

O Mastercard Economics Institute Institut ekonomických studií společnosti Mastercard (Mastercard Economics Institute) byl založen v roce 2020 a poskytuje detailní ekonomické měření, které poskytuje lídrům firem a státním orgánům informace potřebné k důležitým rozhodnutím vedoucím k efektivnějším výsledkům.

© 2024 newsroom.cz