Při jarní Sbírce potravin se v Albertu vybralo 78 tun. Zapojili se i dobrovolníci z dětských domovů

15. Duben 2024

[shared_counts]

Při jarní Sbírce potravin se v Albertu vybralo 78 tun. Zapojili se i dobrovolníci z dětských domovů

Do jarního kola každoroční Sbírky potravin se zapojilo 114 prodejen Albert po celém Česku. V průběhu uplynulé soboty darovali zákazníci více než 78 tun trvanlivých potravin a drogistického zboží, které potravinové banky nyní rozdělují potřebným. S přebíráním darů opět pomáhali dobrovolníci z dětských domovů, kam míří část vybraných potravin. Nejvíce, téměř 2,3 tuny potravin a drogerie, se vybralo v hypermarketu v Čestlicích.

Již od prvního ročníku sbírky potravin pomáhají zákazníci řetězce Albert rodinám i samoživitelům ve vážné hmotné nouzi. „Vysoce oceňujeme štědrost našich zákazníků, kterým nejsou lhostejní lidé v tíživé životní situaci. Darované potraviny a drogerie pomohou například matkám samoživitelkám, seniorům, sociálně ohroženým nebo dětem z dětských domovů, které v našich prodejnách pomáhaly dary přijímat,“ říká Jiří Mareček, ředitel komunikace obchodů Albert.

Dobrovolníci z dětských domovů sbírali potraviny a další zboží přímo pro své svěřence. „Mockrát děkujeme všem zákazníkům, kteří nám věnovali třeba i úplné maličkosti. Vybrané potraviny využijeme při vaření, a to také ve cvičném bytě, ve kterém se děti připravují na samostatný život po odchodu z dětského domova,“ vysvětluje Ilona Hellerová, ředitelka Dětského domova Česká Lípa.

Dary zákazníků obohatí jídelníček dětí a zároveň ušetří nejen českolipskému domovu, stejně jako dalším 15 zapojeným zařízením finance, které mohou využít například na volnočasové aktivity. Děti si tak dopřejí výlet či kulturní zážitek, na který by v rozpočtu dětského domova jinak nebylo dost peněz.

O Albertu

  • Obchody Albert působí na českém trhu více než 32 let. První obchod, supermarket v Česku pod názvem Mana 6. června 1991 v Jihlavě.Síť prodejen Albert má více než 330 obchodů po celé České republice, hypermarkety a supermarkety Albert najdou zákazníci v každém kraji. Ve velkých moravských městech obchodník nabízí také službu Albert online.

Albert patří mezi největší soukromé zaměstnavatele v Česku, o zákazníky se denně stará 20 000 zaměstnanců.

  • Nadační fond Albert založil řetězec Albert 1. září 2009 za účelem podpory zdravého životního stylu dětí i jejich rodičů a podpory vzdělávání, integrace a rozvoje dětí ze sociálně znevýhodněných skupin.
  • Zdravé stravování podporuje Nadační fond Albert prostřednictvím vzdělávacího programu Zdravá 5, který přibližuje dětem principy zdravé výživy a zdravého životního stylu. Sociálně znevýhodněné děti fond podporuje prostřednictvím hlasování zákazníků v rámci programu Bertík pomáhá a projekty Obchůdky s Albertem a Do Alberta na praxi.
  • Za dlouhodobou podporu dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí získal Albert v roce 2018 ocenění Bílá vrána.
  • V roce 2022 Albert získal umístění v TOP 10 v hodnocení ESG Rating. Obhájil také certifikát TOP Odpovědná velká firma.
  • Nadační fond Albert patří podle platformy Fórum dárců mezi TOP 15 firemních fondů a nadací podle objemu rozdělených příspěvků.
  • V roce 2019 vláda v čele s premiérem ocenila Albert cenou Odpovědného zahraničního investora za mimořádný přínos v podpoře rozvoje regionů.
  • Mottem Albert je „Stojí za to jíst lépe“. Jako odpovědný obchodní má jasně stanované cíle a konkrétní kroky, které dělá pro budoucnost, zdraví i přírodu. Mezi základní pilíře ESG strategie „Zdravě a udržitelně“ patří neplýtvání potravinami, široká nabídka prokazatelně zdravých potravin či podpora komunit.

Albert vydal další nefinanční report o udržitelnosti za rok 2022, který přináší v přehledné formě dosavadní výsledky i konkrétní příběhy a dotýká se také závazků, které obchodník učinil pro budoucí léta. Novinkou jsou ESG přílohy s daty za jednotlivé oblasti, který se věnuje.

© 2024 newsroom.cz