Orion slaví 110 let. K výročí nadělil oblíbené „banánky“ v bílém

23. Květen 2024

[shared_counts]
  1. Home
  2. Pro média
  3. Tiskové zprávy
  4. Orion slaví 110 let. K výročí nadělil oblíbené „banánky“ v bílém

23. 05. 2024

Zpět na Tiskové Zprávy

Společnost Nestlé rozšířila produktové portfolio své značky Orion o novinku – Banány Bílé, jejichž ambasadorem se stal moderátor Leoš Mareš, ikona česko-slovenské kulturní a společenské scény. Doplňuje tak v nabídce tradiční a oblíbené Banány v hořké čokoládě, kterých se jen v roce 2023 v závodě Nestlé Zora Olomouc vyrobilo přes 22 milionů kusů. Novinka přichází na trh přesně 110 let od oficiální registrace značky Orion. I přes svou tradičnost jde o značku, která udává směr.

Historie oblíbené cukrovinky Banány v čokoládě se začala psát ve 30. letech 20. století pod značkou Orion. Charakteristický „banánový“ tvar a lahodně jemné želé zalité vrstvou křupavé hořké čokolády tak oslovuje milovníky sladkostí už více než 90 let. „Banány si oblíbily generace Čechů i Slováků. Aktuálně, za první čtvrtletí letošního roku, jsou druhou nejoblíbenější tyčinkou na trhu. V roce 2023 se prodalo přes 1 100 tun, tedy více než 22 milionů kusů,“ popisuje Jan Fišer, ředitel továrny Nestlé Zora v Olomouci, a doplňuje: „Češi jsou věrní tradičním cukrovinkám, které znají z dětství či z dospívání, na druhou stranu jsou otevřeni také inovacím a dávají prostor novým příchutím. Proto jsme se rozhodli tradiční Banány v čokoládě obléknout do nového kabátu a představit je v bílém.“

Olomoucká Zora vyrobí přes 260 milionů čokoládových tyčinek za rok

Roční produkce olomoucké čokoládovny Zora čítá přes 41 tisíc tun. Z toho téměř třetinu tvoří oblíbená kategorie čokoládových tyčinek, kterých se v roce 2023 vyrobilo skoro 13 tisíc tun, a to hlavně pod značkou Orion. To jsou pro představu dva kamiony plné čokoládových tyčinek denně. S výrobou tyčinek přišla Zora v roce 1923, kdy se na trhu objevila tradiční Kofila, o necelých deset let později ji následovaly oblíbené Banány v čokoládě. Díky jejich úspěchu vznikly také varianty meruňkového či třešňového želé v čokoládě.

ROKPRODUKTTUNYKUSYPROCENTA2023Čokoládové tyčinky:12 829,16262 274 17231,83 %z toho BANÁNY1 136,1922 098 2728,86 %2022Čokoládové tyčinky:14 601,31286 155 51832,94 %z toho BANÁNY1 331,2726 102 1609,12 %

Prodeje produktů BANÁNY v roce 2023 a 2022

Výrobky z olomoucké čokoládovny Zora putují do celé Evropy a také za její hranice. Stala se tak jednou z nejvýznamnějších továren na čokoládové cukrovinky. Vyváží dokonce i do Kuvajtu či do Andory. V Česku a na Slovensku jsou výrobky moravské továrny známé již 110 let pod hvězdou Orion. Zatímco Banány se vyváží na český a slovenský trh, tyčinka Deli se distribuuje také na trh maďarský. To platí i o oblíbené tyčince Koko. Oříškové tyčinky se vyváží do Německa, Francie, Velké Británie či na Ukrajinu. Zdaleka nejoblíbenější skupinou jsou tzv. plněné tyčinky, kam patří Milena, Kofila a Kaštany. Ty mají na celkové výrobě tyčinek čtvrtinový podíl.

Nestlé neotřelou novinku Banány Bílé uvedla ve velkolepé 360° kampani, jejímž ambasadorem se stala ikona česko-slovenské kulturní a společenské scény – populární moderátor Leoš Mareš, který se tak poprvé objevil v televizní reklamě. „Pro představení novinky Banány Bílé jsme vybrali Leoše Mareše, který dokonale zapadá do našeho příběhu. Jeho charismatická osobnost, láska k rodině, pozitivní energie, nadšení a originalita, které přináší do každého svého projektu, jsou přesně ty atributy, s nimiž se ztotožňuje i značka Orion Banány,“ vysvětlila Barbora Sulovská, marketingová manažerka tyčinek Orion.

Kontakt pro média:Tereza Skrbková, manažerka korporátní komunikace, [email protected], +420 724 420 873

Nestlé je největším výrobcem potravin a nápojů na světě. Podniká ve 187 zemích světa, zaměstnává přes 270 000 zaměstnanců. Posláním Nestlé je přinášet sílu potravin pro zlepšení života nás i příštích generací. Nestlé nabízí široké portfolio výrobků a služeb pro lidi i jejich domácí mazlíčky. Jedná se o více než 2 000 značek, od globálních ikon, jako jsou Nescafé nebo Nespresso, až k místním značkám. Základem podnikání Nestlé je strategie rozvoje výživy, zdraví a vyváženého životního stylu. Společnost byla založena před 155 lety ve švýcarském Vevey, kde dodnes sídlí. V Česku Nestlé vyrábí ve svých závodech ZORA Olomouc a SFINX Holešov cukrovinky pod značkami Orion, Kofila, Margot, BonPari, JOJO atd. a v závodě Krupka chlazené a mražené vegetariánské pokrmy pod značkou Garden Gourmet. Na Slovensku v závodě Carpathia Prievidza vyrábí široký sortiment kulinářských výrobků pod značkami Maggi a Carpathia. Více na www.nestle.cz.

Sdílej tuto stránku

© 2024 newsroom.cz