04. Duben 2024
Odchod do důchodu patří mezi 10 nejvíce stresujících životních událostí. Vodafone ho svým lidem zpříjemní
4. dubna 2024 – Nově mohou lidé ve Vodafonu už šest měsíců před odchodem do důchodu pracovat na částečný úvazek, na účet jim ale bude dál chodit mzda odpovídající plnému úvazku. Novinka je součástí balíčku s podpůrnými benefity, které mají za cíl ulehčit a zpříjemnit lidem přechod k nové životní etapě.
Odchod do důchodu, moment, kdy člověk končí svoji pracovní kariéru, neznamená jen možnost „konečně si odpočinout”, ale jde také o životní změnu, která přináší velké množství stresu. Podle škály, kterou sestavili američtí psychologové T. H. Holmes a R. H. Rahe, patří odchod do důchodu dokonce mezi 10 nejvíce stresových situací v životě.
„Člověk najednou přijde o dosavadní denní rutinu a ztratí nebo výrazně omezí velkou část svých sociálních kontaktů, obvykle to pocítí i finančně. Tito lidé pak často plní čekárny praktických lékařů nebo psychologů. Případné dopady na psychické zdraví, které prokazatelně mohou nastat v případě odchodu do důchodu za nepříznivých podmínek, zmírní například psychologické konzultace a individuální přístup. Lidské psychice prospěje postupný odchod, ne klasický model konce ze dne na den,” říká Martina Rašticová, vedoucí Ústavu managementu na Provozně ekonomické fakultě Mendelovy univerzity v Brně, která se ve své práci zaměřuje mimo jiné na problematiku pracovní psychologie a age managementu.
Proto Vodafone nově připravil zaměstnanecký balíček benefitů specificky zaměřený právě na ty, které přechod k penzi teprve čeká. Rozšířil tím v byznysovém světě ojedinělou škálu zaměstnaneckých výhod.
Plná mzda i při čtyřdenním týdnu
Šest měsíců před odchodem do důchodu mohou lidé ve Vodafonu pracovat jen čtyři dny v týdnu, na účet jim ale nadále bude přicházet mzda odpovídající plnému úvazku. Stejné podmínky platí úměrně i pro částečné úvazky. Na takzvané part-time pozice musí firma brát zřetel, od zavedení možnosti zkrácených pracovních poměrů pro všechny pozice před třemi lety totiž nastupuje do Vodafonu každoročně více než 20 % nováčků právě na částečné úvazky.
„Našim kolegům a kolegyním poskytujeme velkou míru flexibility i svobody. Když jsme před pár lety zavedli možnost práce na částečný úvazek pro všechny pozice, začali se nám hlásit lidé, které bychom jinak na trhu práce nezískali. Věříme a i z praxe vidíme, že důraz na well-being nese ovoce také zaměstnavatelům. Spokojený tým odvede kvalitnější práci, proto v rozšiřování benefitů pokračujeme,“ říká Magdaléna Wavle, viceprezidentka pro oblast lidských zdrojů ve Vodafonu. A dodává: „Pomocí benefitů podporujeme například studující, rodiče, jednotlivce se speciálními zdravotními potřebami, ženy v jejich kariérním růstu, narovnáváme také podmínky pro LGBTQ+ a tak dále. Důchodový balíček naše portfolio dále doplní.”
Speciální tarif i vzdělávací kurzy
Balíček výhod zahrnuje vedle zmiňovaného fázovaného odchodu získání mobilního telefonu se speciálním tarifem Neomezený dík a finanční odměnu. Firemní rozvojová platforma Grow with Vodafone nabízí také řadu kurzů i literatury zaměřující se mimo jiné právě na přípravu na tuto životní změnu. V neposlední řadě mohou odchozí do důchodu využít i odborných konzultací.
„Jedním z nejdůležitějších faktorů pro spokojené stáří zůstávají vřelé mezilidské vztahy a komunita. My se s našimi seniorními kolegy a kolegyněmi rozhodně nechceme nadobro rozloučit, nadále zůstanou součástí Vodafone rodiny a i po odchodu do zasloužené penze se mohou těšit na pravidelné pozvánky na firemní akce,“ říká viceprezidentka Wavle. „Zároveň se ve firmě díváme na prohloubení mezigenerační spolupráce. Odchozí do důchodu také podporujeme, aby se zapojili do programu Nadace Vodafone Digitální Odysea a pomohli tak starším lidem orientovat se ve světě technologií,“ uzavírá.
O společnosti Vodafone
Vodafone je telekomunikačním lídrem v Evropě a Africe. Naším cílem je „spojovat pro lepší budoucnost“ a naše odborné znalosti a rozsah působení nám dávají jedinečnou příležitost dosáhnout pozitivní změny pro společnost. Naše sítě udržují rodiny, přátele, firmy i vlády ve spojení a hrajeme zásadní roli při udržování chodu ekonomik a kritických odvětví, jako je vzdělávání a zdravotní péče. Vodafone je největším operátorem mobilních a pevných sítí v Evropě a Africe. Poskytujeme mobilní a pevné služby více než 300 milionům zákazníků v 17 zemích a v dalších 45 zemích spolupracujeme v oblasti mobilních sítí s partnery. Máme jednu z největších platforem internetu věcí na světě. V Africe obsluhují naše finanční technologické nástroje přes 76 milionů zákazníků v osmi zemích – spravují tak více transakcí než kterýkoli jiný poskytovatel.
V České republice poskytuje Vodafone služby více než 4,5 milionu zákazníků – zhruba 4 miliony připadají na mobilní služby, dalších přibližně 700 tisíc na fixní služby, kde Vodafone posílil svou pozici po integraci společnosti UPC Česká republika. Podporujeme diverzitu a inkluzi prostřednictvím našich politik v oblasti mateřské a rodičovské dovolené, celosvětově s pomocí internetového připojení posilujeme postavení žen a obecně zlepšujeme přístup ke vzdělání a digitálním dovednostem. Respektujeme všechny jednotlivce bez ohledu na rasu, etnickou příslušnost, zdravotní postižení, věk, sexuální orientaci, genderovou identitu, kulturu nebo náboženství.
Vodafone rovněž dělá významné kroky ke snížení dopadu svého podnikání na planetu. Jde například o nákup 100 % elektřiny z obnovitelných zdrojů po celém světě i o opětovné použití, další prodej nebo recyklaci 100 % našeho nadbytečného síťového vybavení nejpozději od roku 2025. Firma také postupně snižuje emise skleníkových plynů z provozu i z dodavatelského řetězce. Díky těmto krokům chce Vodafone dosáhnout nejpozději v roce 2040 uhlíkové neutrality. Více informací na www.vodafone.cz.
Zdroj: feedit.cz