Nesnězeno si na PR vybralo FYI Prague, pomůže mu s osvětou kolem problematiky plýtvání jídlem a s upevněním vztahů s klíčovými partnery

09. Květen 2024

[shared_counts]

Praha 9. května: Platforma Nesnězeno, která je na českém trhu hlavním představitelem boje proti plýtvání jídlem, posiluje svou komunikaci. S profilací značky i nastolováním klíčových komunikačních témat jí pomůže PR agentura FYI Prague. Společně se zaměří také na upevňování vztahů s B2B partnery.

Každý Čech ročně vyhodí průměrně 91 kg potravin a v kontextu celé ČR jde až o milion tun jídla za rok. Problém s plýtváním se již několik let snaží řešit platforma Nesnězeno, která může díky nedávné akvizici maďarskou společností Munch sázet na významné regionální pokrytí. Platformu využívají restaurace, obchody i hotely, které na ní mohou prodat nespotřebované jídlo za snížené ceny. Globálně již Nesnězeno spolu s Munch zachránily přes 2,5 milionu balíčků potravin, z čehož v ČR téměř 500 tisíc.

S profilací Nesnězeno jako leadera boje proti plýtvání jídlem v ČR nyní platformě pomůže PR agentura FYI Prague. Cílem spolupráce bude nastavení strategické komunikace klíčových témat, edukace široké i odborné veřejnosti v oblasti plýtvání a také prohlubování vztahů s klíčovými stakeholdery.

„Nesnězeno s nadšením sledujeme již od samotného vzniku, kdy mělo podobu komunitní skupiny na sociálních sítích. Je obdivuhodné, jakou cestu za tu dobu ušlo a jak se z něj postupně stává i díky vlastní skvěle odladěné appce čím dál větší fenomén. Platforma stojí před strategickým krokem, kdy může po nedávné akvizici globálního leadera Munch čerpat z mezinárodních synergií, produktové propozice a neustálých inovací. Chceme jí pomoci s komunikací důležitých témat v kontextu udržitelnosti, aby spolu s dalšími partnery mohli měnit svět k lepšímu,“ dodává Jan Řezáč, Managing Partner v FYI Prague.

Nesnězeno již nyní spolupracuje v ČR s řadou významných partnerů. Spolu se Starbucks platforma zachránila již přes 35 tisíc jídel z 80 poboček, díky spolupráci s PENNY v rámci již 200 prodejen nabízí výhodné balíčky zlevněných potravin s blížícím se datem spotřeby a partnerem je například i pražský hotel Hilton, který v aplikaci nabízí nesnědená jídla z vlastní kuchyně. Jedním z komunikačních cílů tak bude i prohloubení vztahů s B2B partnery a další rozšiřování jejich sítě.

„Stojí před námi řada velkých milníků. Chceme expandovat nejen do dalších měst v ČR, ale také do dalších zemí. Budeme sjednocovat aplikaci pod jednu globální platformu, ze které budou těžit jak naši koncoví uživatelé, ale i B2B partneři, kteří neustále přibývají. Je skvělé, že při tom můžeme stavět na silném spojení Nesnězeno a Munch a využívat společné synergie, zkušenosti i inovace,“ dodává Jakub Henni, CEO Nesnězeno.

V další expanzi pomůže platformě Nesnězeno a Munch také investice, kterou získaly v rámci financování Series A. Společnost tak zamíří na další trhy včetně Rumunska. Společně nyní mají přes 3 500 partnerů a více než 2 milionu stažení aplikace. Dosud Munch zachránil více než 2,5 milionu balíčků potravin v České republice, Maďarsku a na Slovensku a v Rumunsku.

O Nesnězeno a Munch Munch byl založen v roce 2020 Botondem Zsoldosem, Bencem Zweckerem, Albertem Wettsteinem a Kirillem Perepelicou, jejichž misí bylo bojovat proti plýtvání potravinami prostřednictvím technologií. Společnou vizí bylo představit udržitelný přístup k potravinářskému průmyslu, který přinese prospěch jak majitelům podniků, tak zákazníkům. Restaurace, pekárny, obchody s potravinami či hotely využívají platformu Munch k prodeji svých nespotřebovaných, vysoce kvalitních potravin za snížené ceny.

V listopadu 2022 se Munch sloučil s českou aplikací Nesnězeno, založenou Jakubem Hennim. Společně nyní mají přes 3 500 partnerů a více než 2 milionu stažení aplikace. Dosud Munch zachránil více než 2,5 milionu balíčků potravin v České republice, Maďarsku a na Slovensku. Tyto snahy byly rovněž oceněny množstvím cen: Nesnězeno získalo absolutní vítězství v ekologické soutěži E.ON Energy Globe nebo v poslední době Czech Social Awards v kategorii Startup. Munch na druhou stranu získal prestižní ocenění “Udržitelná společnost roku” a “Cenu za prevenci plýtvání potravinami” na Maďarské národní zemědělské a potravinářské výstavě.

© 2024 newsroom.cz