Iniciativa UNESCO a Huawei „Otevřená škola“ se chystá změnit vzdělávání v Egyptě, Brazílii a Thajsku

12. Září 2024

[shared_counts]

Paříž (Francie) 12. září 2024 (PROTEXT/PRNewswire) – Společnost Huawei oznámila v rámci Týdne digitálního vzdělávání (Digital Learning Week) – stěžejní akce organizace UNESCO zaměřené na digitální vzdělávání a transformaci vzdělávání – start realizační fáze 2. etapy projektu Otevřené školy pro všechny s podporou technologií (Technology-enabled Open Schools for All Phase II) v Brazílii, Egyptě a Thajsku.

2. etapa iniciativy UNESCO a Huawei, která potrvá od roku 2024 do roku 2027, podpoří digitální transformaci vzdělávání v každé z těchto tří zemí prostřednictvím modelů digitálních otevřených škol. Tyto modely kombinují technologické inovace a lidské dovednosti s cílem vytvořit flexibilní, odolné, inkluzivní a kvalitní vzdělávací prostředí propojující offline a online výuku.

Realizační fáze druhé etapy projektu navazuje na fázi návrhovou, která byla zahájena v dubnu 2024 s cílem stanovit konkrétní potřeby a priority těchto tří národů.

Její zahájení bylo oznámeno na fóru Otevřené školy pro všechny s podporou technologií, které uspořádala organizace UNESCO a společnost Huawei v rámci Týdne digitálního vzdělávání. Fórum se zaměřilo na zkušenosti a úspěchy 1. etapy, která probíhala v Egyptě, Etiopii a Ghaně v letech 2020 – 2024, a poskytlo cenné poznatky pro realizaci 2. etapy.

Mezi vzácnými hosty byli pan Mohamed Abdel Latif, ministr školství a technického vzdělávání Egypta, Dr. Yaw Osei Adutwum, ministr školství Ghany, delegáti z ministerstev školství Etiopie, Brazílie a Thajska i zástupci UNESCO a Huawei.

„V Egyptě jsme se vydali na cestu transformace vzdělávání, která vychází z přesvědčení, že technologie nejsou jen nástrojem, ale katalyzátorem pro odhalení potenciálu, rozvíjení kreativity a rozšiřování příležitostí pro pedagogy i studenty. Úspěch první fáze tohoto projektu je důkazem nasazení našich pedagogů a partnerů,“ uvedl Mohamed Abdel-Latif, ministr školství a technického vzdělávání Egyptské arabské republiky.

V souladu s programem digitální inkluze TECH4ALL společnosti Huawei se technologický aspekt iniciativy Otevřená škola zaměřuje na připojení škol, školení dovedností v oblasti informačních a komunikačních technologií (IKT) pro pedagogy a vývoj digitálních vzdělávacích zdrojů.

„Koncepce projektu Otevřená škola si klade za cíl podpořit prostřednictvím konektivity, kompetencí a obsahu digitální transformaci vzdělávacího sektoru zaměřenou na člověka,“ uvedla ředitelka programové kanceláře TECH4ALL ve společnosti Huawei Joyce Liuová. „Věříme, že prostřednictvím partnerského přístupu, který využívá technologie přizpůsobené konkrétním národním prioritám, dokážeme zajistit spravedlivý a inkluzivní přístup k možnostem celoživotního vzdělávání pro všechny.“

Projekt Otevřená škola v Brazílii se zaměřuje na podporu inkluze a ekologicky orientovaného vzdělávání. V souladu s národní strategií Propojené školy (Connected Schools Strategy) vybuduje pět chytrých škol, které doplní dvě digitální výuková centra poskytující školení IKT pro pedagogy a digitální kurzy pro online vzdělávání.

V Thajsku si projekt Otevřená škola klade za cíl podpořit wellbeing ve vzdělávání. V souladu s národní strategií pro roky 2018-2037 vybuduje deset chytrých škol, rozšíří využití chytrých učeben a pedagogům nabídne rozvoj dovedností prostřednictvím školení IKT či vzdělávacích zdrojů poskytovaných na digitálních platformách.

Realizace projektů Otevřená škola v Brazílii a Thajsku následně poslouží jako vzory pro regiony Latinské Ameriky a ASEAN.

V Egyptě se druhá etapa projektu zaměří na rozšíření odborné přípravy učitelů v oblasti IKT dovedností, čímž naváže na první etapu, během níž bylo vybudováno Nové centrum distančního vzdělávání pro 950.000 pedagogů.

Významného pokroku v oblastech rozvoje vzdělávacích technologií a podpory pedagogů dosáhly rovněž 1. etapy projektu Otevřená škola v Etiopii a Ghaně:

• Etiopie vybavila a vyškolila 12.000 studentů a 250 pedagogů na 24 pilotních středních školách a vytvořila první příručku pro školení v oblasti vzdělávacích technologií (EdTech) na podporu své nové strategie digitálního vzdělávání (2023-2028).

• Ghana zkvalitnila své národní vzdělávací platformy, vypracovala rámec IKT kompetencí pro učitele a vybavila deset škol IKT zařízeními, která využije 1000 učitelů a 3000 studentů.

O iniciativě Huawei TECH4ALL

TECH4ALL představuje dlouhodobou iniciativu a akční plán společnosti Huawei v oblasti digitálního začleňování. Projekt TECH4ALL je založen na inovativních technologiích a partnerstvích a jeho cílem je podpořit v digitálním světě začlenění a udržitelnost.

Další informace naleznete na webových stránkách iniciativy Huawei TECH4ALL na adrese https://www.huawei.com/en/tech4all.

Sledujte nás na síti X:

x.com

Foto – https://mma.prnewswire.com/media/2502608/image.jpg

KONTAKT: Gary Marcus Maidment, gary.marcus.maidment@huawei.com

„Články označené PROTEXT přebíráme ze stejnojmenné služby agentury ČTK, nejsou součástí redakčního obsahu webu Peníze.cz. Jde o komerční sdělení zadavatele, který je ve zprávě označen a nese odpovědnost za její obsah. ČTK v podmínkách služby uvádí, že nezveřejní informace, které by byly v rozporu se zákonem nebo by mohly být způsobilé porušit práva třetích osob na ochranu osobnosti, případně jiná zákonem chráněná práva třetích osob.“

Kdy je sport skvělým byznysem a kdy ne? Čtěte v novém Finmagu

Je sport dobrý byznys? Bezpochyby. Když ale je řeč o olympiádě, není to tak jednoznačné. Pořadatelská města totiž stále víc a víc prodělávají. I miliardy dolarů.

SPORTEM K BYZNYSUNejlépe placení sportovci? Michael Jordan, Tiger Woods, Christiano Ronaldo… • Proč se olympiáda stala globálním černým Petrem? • Jak se vrcholový závodník stane vrcholovým manažerem

BYZNYS JE HRA„Nenapadlo by mě takovou firmu rozjíždět, kdybych neměl ADHD,“ říká Rosťa Novák o úspěšném Cirku La Putyka. • Proč Elonu Muskovi už není do smíchu • Zachránili barokní skvost, teď chtějí manželé Lazarowitz svůj zámek odkázat státu

Koupit Finmag

© 2024 newsroom.cz