FIXED.zone zveřejnila půlroční výsledky hospodaření. Nárůst tržeb je v tuto chvíli mírně za očekáváními. Důvody známe. Hlavním cílem je udržet kvalitu pro naše zákazníky, říká CEO společnosti Jan Moravec

12. Září 2024

[shared_counts]

Přední český výrobce a distributor příslušenství pro mobilní zařízení FIXED.zone bilancuje výsledky za první pololetí. Navzdory nepříznivému vývoji trhu, špatné spotřebitelské náladě a velkým investicím, dokázala firma v první polovině roku 2024 dosáhnout meziročního nárůstu tržeb.

FIXED.zone dosáhla v 1. pololetí letošního roku obratu přesahujícího 208 milionů korun, oproti stejnému období v loňském roce jde o 2% nárust. Ve stejném období EBITDA klesla na 6,8 milionů ze 17,4 milionů korun v meziročním srovnání.

To primárně z důvodu, že první pololetí bylo poznamenáno mimořádnými vlivy, jako je například změna účtování obratových bonusů ze strany zákazníků, kdy došlo ke změně jejich vyplácení z roční báze na kvartální. To zapříčinilo zvýšení vyplacených bonusů meziročně za první pololetí o více než 8 milionů korun. Samotná provizní výše obratových bonusů však zůstala beze změny, což znamená že na konci roku se situace vyrovná s předchozími obdobími a finální suma bude obdobná, respektive přímo reflektující reálně uskutečněné prodeje přes obchodní partnery. FIXED je přitom schopen udržet nastavené hrubé marže u svých výrobků, kdy ani v širším kontextu stavu e-commerce, resp. makroekonomické situace nedochází k jejímu narušování za účelem zachování objemu.

„Co se tržeb týče, jsou i přes kladná čísla v tuto chvíli mírně za očekáváními. Příčiny lze najít ve více rovinách. Vliv na ně měl jak vstup na trh nových hráčů z Asie, tak také velké změny na maloobchodním trhu v České a Slovenské republice v kombinaci s přetrvávající špatnou spotřebitelskou náladou. Na druhou stranu po zohlednění všech těchto nepříznivých vlivů považujeme výsledky za dobré. Přes to všechno jsme dokázali růst,“ uvádí Jan Moravec, CEO a člen správní rady společnosti FIXED.zone

Firma se letos přestěhovala také do nového sídla společnosti na adrese Budějovická 19, Homole u Českých Budějovic. Přesun do nových prostor s sebou nesl výrazné investice do nového vybavení, které byly financovány prostřednictvím dlouhodobých úvěrů.

„Mezi další významné náklady, které měly na výsledky vliv, se řadí též meziroční zvýšení nákladů na logistiku, konkrétně o 1,7 milionu korun, a investice do modernizace softwaru a migrace na nové servery ve výši jednotek milionů korun. O 2,4 milionů korun jsme v souladu s nastavením expanzivní politiky a vstupu na nové trhy zvedli výdaje do marketingu. Chceme oslovit a získat novou a stabilní zákaznickou základnu,“ komentuje Daniel Havner, obchodní ředitel a člen správní rady FIXED.zone.

Meziročně se za první pololetí zvýšily také úroky na úvěrovou linku, bezmála o 1,4 milionu korun. Tento náklad reprezentuje navýšení jak dlouhodobé úvěrové linky, tak provozních úvěrů a kontokorentů určených na financování oběživa. Byznys model FIXED se vyznačuje dlouhou dobou provozního cyklu, kdy je třeba zásoby financovat s předstihem. Na druhé straně jsou nastaveny dlouhé lhůty splatnosti u významných zákazníků. V kontextu pokračující expanze na nové trhy je tak provozního úvěrového rámce aktivně využíváno. Pozitivním faktorem v tomto ohledu je pokračující pokles úrokových sazeb, kdy zejména ve druhém pololetí bude tento makroekonomický trend působit na výši úroků pozitivně.

„Navzdory výzvám, kterým jsme v první polovině letošního roku čelili, jsme přesvědčeni, že nejlepší období pro FIXED.zone je teprve před námi. Očekáváme, že díky našim aktivitám v oblasti marketingu, zaměřením na projekty v oblasti udržitelnosti jako například naše recyklovaná pouzdra ReStory, expanzi do zahraničí i konsolidaci českého a slovenského trhu, zaznamenáme výraznější růst. Cílem je posílit pozici na trhu a především nadále poskytovat špičkové produkty našim zákazníkům,“ uvádí na závěr Jan Moravec, CEO a člen správní rady společnosti FIXED.zone

Více o FIXED.zone

FIXED.zone a.s. je ryze českou společností s ambicí stát se evropským lídrem v oblasti všeho, co patří k mobilním telefonům, tabletům a nositelné elektronice. Svým zákazníkům pomáhá tato mobilní zařízení zdokonalit, ochránit, zjednodušit jejich používání a zpřístupnit jim nejnovější technologie. Výrobky vlastní značky FIXED se tradičně umisťují na předních příčkách hodnocení zákazníků a v roce 2019 společnost obdržela prestižní cenu EUROPEAN PRODUCT DESIGN AWARD.

FIXED.zone v roce 2021 úspěšně vstoupila na trh START pražské burzy, kde jsou její akcie obchodovány. Majoritní vlastnictví stále drží v rukou původní zakladatelé, kteří ve společnosti aktivně manažersky působí a podílejí se na jejím rozvoji. Na naplnění cílů se podílí více než 90 zaměstnanců ze sídla v Českých Budějovicích a vlastní výroby luxusních kožených pouzder v Prostějově.

Více na www.fixed.zone

Další zprávy/články tohoto/těchto zadavatelů

© 2024 newsroom.cz