11. Září 2024
- Zpráva slouží profesionálům v logistice jako uznávaný strategický nástroj, jenž analyzuje 40 nejdůležitějších trendů, které budou utvářet globální logistiku v nadcházejících deseti letech
- Umělá inteligence nabývá v logistice rychle na významu – pět klíčových trendů tvoří generativní umělá inteligence, etika v oblasti umělé inteligence, umělá inteligence v oboru audia, počítačové vidění a vyspělá analytika
- Hlavním tématem zůstává udržitelnost, a to především s ohledem na udržitelná paliva a infrastrukturu pro energie z obnovitelných zdrojů
Praha, 11. září 2024 – Logistika prochází i nadále razantním vývojem. Společnost DHL zveřejnila 7. edici publikace DHL Logistics Trend Radar. Zpráva o trendech vychází od roku 2012 každé dva roky. DHL v ní důkladně analyzuje nejvýznamnější společenské, hospodářské a technologické trendy v logistickém odvětví a rozebírá jejich vliv, postupný vývoj i související výzvy a příležitosti.
Zpráva u každého ze 40 trendů – 17 sociálních a obchodních a 23 technologických – uvádí predikci doby jejich zavedení do praxe včetně vlivu na logistiku. Logistiku i nadále významně ovlivňují některé skupiny trendů, jakými jsou robotika, internet věcí a digitální infrastruktura. Zároveň se již ukazuje rostoucí význam umělé inteligence, která v současné době prochází rychlým vývojem. Hlavní prioritou zůstává také udržitelnost.
„Zpráva o trendech DHL Logistics Trend Radar je nedocenitelným strategickým zdrojem informací pro naše zákazníky a celou logistickou komunitu. Na jednom místě rozebírá klíčové trendy v logistice, které budou hnací silou vývoje firem, spotřebitelů a technologií v nadcházejícím desetiletí. Středem zájmu v letošním vydání je umělá inteligence a udržitelnost. Naši zákazníci mohou společně s námi využívat poznatky ze zprávy o trendech k zachování konkurenceschopnosti v náročných podmínkách,“ říká Katja Buschová, obchodní ředitelka a vedoucí divize DHL Customer Solutions & Innovation.
Význam umělé inteligence pro logistické odvětví výrazně roste, což je patrné i z čerstvého vydání zprávy o trendech, která poukazuje na pět dominantních trendů: generativní umělou inteligenci, etiku v oblasti umělé inteligence, umělou inteligenci v oboru audia, počítačové vidění a vyspělou analytiku. Tyto trendy mění ve svém souhrnu procesy v logistice v mnoha ohledech. Nástroji s umělou inteligencí lze například vytvářet cenná data a analyzovat je pro další zlepšování plánování tras a optimalizaci skladových zásob. Rozpoznávání hlasu a mluveného slova nebo automatizovaná interpretace vizuálních dat či autonomní generování nového obsahu na základě naučených vzorců umožňuje efektivnější interakci mezi uživatelem a počítačem. Umělá inteligence, která analyzuje pohyby pracovníků nebo rozvážkových vozidel, může mimo jiné zvýšit bezpečnost například ve skladech. Zpráva o trendech DHL Logistics Trend Radar 7.0 přináší rovněž úvahy nad etickými dopady razantního vývoje umělé inteligence.
V oblasti udržitelnosti se zpráva zabývá především dvěma trendy: infrastrukturou pro energie z obnovitelných zdrojů a udržitelnými palivy. Tyto trendy jsou zásadní pro snižování emisí CO2 a zvyšování energetické hospodárnosti a udržitelnosti v dodavatelských řetězcích.
„Rychlost transformace v logistice se stále zvyšuje. Kromě vzrušujících příležitostí, které nabízí umělá inteligence umožňující dosud nevídanou úroveň efektivity a inovací, bude i nadále patřit mezi největší strategické priority našich zákazníků udržitelnost a odolnost dodavatelských řetězců. Zprávou o trendech DHL Logistics Trend Radar 7.0 poskytujeme pracovníkům s rozhodovacími pravomocemi v globální logistice a dalších odvětvích strategický nástroj, na jehož základě mohou přijímat fundovaná rozhodnutí pro svou firmu a její udržitelný růst,“ dodává Klaus Dohrmann, viceprezident divize DHL Customer Solutions & Innovation a vedoucí výzkumu inovací a trendů.
Kromě důrazu na technologické inovace zkoumá zpráva DHL Logistics Trend Radar 7.0 také sociální trendy a jejich dopady na dodavatelské řetězce. Mezi ně patří témata rozmanitosti, rovných příležitostí, inkluze a sounáležitosti. Současně roste také význam spokojenosti zaměstnanců včetně jejich zdraví a bezpečnosti na pracovišti.
Zpráva o trendech DHL Logistics Trend Radar se svým přístupem orientuje na požadavky a potřeby zákazníků. V ní zmiňované klíčové poznatky vycházejí z několika tisíc rozhovorů se zákazníky a odborníky, které probíhají v Inovačních centrech DHL na celém světě. Čtyři centra – v Německu, Singapuru, USA a Spojených arabských emirátech – přilákají každý rok více než 13 000 návštěvníků. Intenzivní interakce mezi zákazníky a zaměstnanci DHL z každodenních provozních činností přinášejí cenné poznatky pro transformaci logistiky. Zpráva o trendech DHL Logistics Trend Radar je doplňuje klasickými výzkumnými metodami a odbornými znalostmi klíčových názorových vůdců z vlivných think tanků, renomovaných poradenských společností a prestižních akademických institucí z celého světa. Platforma DHL Warehouse of Innovation navíc usnadňuje spolupráci se start-upy, výzkumníky a investory na společném vývoji inovací orientovaných na budoucnost.
– Konec –
Zpráva o trendech DHL Logistics Trend Radar 7.0 je k dispozici jako interaktivní webová stránka na www.dhl.com/logistics-trend-radar. Na této webové stránce si můžete také stáhnout verzi v souboru PDF.
Tuto tiskovou zprávu a další informace si můžete stáhnout na group.dhl.com/press-releases
DHL – Logistická společnost pro celý svět
DHL je přední světovou značkou v logistickém odvětví. Divize DHL nabízíjedinečné portfolio logistických služeb, jež zahrnuje národní a mezinárodní balíkové doručovací služby, dopravu a řešení pro e-commerce, mezinárodní expresní, silniční, vzdušnou a námořní přepravu či řízení průmyslových dodavatelských řetězců. Zhruba 395 000 zaměstnanců DHL ve více než 220 zemích a teritoriích po celém světě propojuje bezpečně a spolehlivě lidi i firmy, což umožňuje plynulý a udržitelný globální obchod. Řešení specializovaná na rostoucí trhy a odvětví zahrnující technologický průmysl, sektor výzkumu a zdravotní péče, strojírenství, energetický a automobilový průmysl nebo maloobchod, to vše potvrzuje postavení DHL jako „Logistické společnosti pro svět“.
DHL je součástí DHL Group. Tržby skupiny dosáhly v roce 2023 více než 81,8 miliard EUR. Díky udržitelným obchodním praktikám a závazku vůči společnosti a životnímu prostředí skupina pozitivně přispívá světu. Cílem DHL Group je dosáhnout logistiky s nulovými emisemi do roku 2050.
Další zprávy/články tohoto/těchto zadavatelů
Zdroj: feedit.cz