Flexibilita a bezstarostnost táhnou: Česko zažívá boom operativního leasingu

29. Květen 2024

[shared_counts]

Praha 29. května 2024 (PROTEXT) – Zatímco v Česku je podle dat každé páté nové auto pořízeno prostřednictvím operativního leasingu, v Německu je to téměř každé druhé nové auto. V obou zemích navíc popularita operativního leasingu prudce roste.

Flexibilita, nezávislost, bezstarostnost. To jsou důvody, proč popularita operativního leasingu v Česku roste. Před několika lety tvořil tento způsob financování jen malý podíl, dnes už se takto pořizuje téměř 20 % nových vozů. „Do roku 2030 očekáváme, že každé třetí nově pořízené auto v Česku bude financováno právě operativním leasingem. Postupně se tak přibližujeme k praxi západních zemí,“ uvádí Milan Pospíšil, technický podporovatel z Birne připomínkou, že touha vlastnit auto mezi konzervativnějšími Čechy přetrvá i v budoucnosti.

Podíl zákazníků, kteří volí operativní leasing za účelem eliminace zbytečného stresu a nákladů spojených s vlastnictvím vozidla, ale i přesto roste. V Česku nyní klienti v rámci operativního leasingu z 80 % volí plně servisovaný leasing. Zákazníci v tomto modelu platí pevnou měsíční splátku a mají zajištěný provoz vozidla, včetně údržby a servisu, s výjimkou pohonných hmot a provozních kapalin. K tomu firma Birne nabízí unikátní flexibilní tarif s neomezeným dojezdem.

Zkušenost s operativním leasingem

Operativní leasing v Česku historicky čelí třem hlavním výzvám. Při rozhodování o koupi vozidla se mnozí zákazníci zaměřují výhradně na pořizovací cenu auta, kterou považují za jednorázový výdaj. Často však opomíjejí zohlednit pravidelné náklady na provoz, jako jsou pojištění, servis a asistence. Díky svému postavení velkoodběratele může Birne tyto služby a automobily nakupovat za výrazně nižší ceny, což klient ocení ve formě výhodnějších měsíčních splátek. Díky tomu může být operativní leasing cenově příznivější než tradiční vlastnictví vozu, a to i s přihlédnutím k následnému prodeji auta.

Tradiční leasingové smlouvy často vyžadují dlouhodobé závazky a limitují počet najetých kilometrů. „Birne klade důraz na flexibilitu, která klientům umožňuje kdykoliv během smlouvy vrátit vozidlo bez jakýchkoliv sankcí. Naše tarify s neomezenými kilometry eliminují starosti s dodržením limitu kilometrů,“ vysvětluje Pospíšil.

Jedním z problémů, které trápily v minulosti klienty operativního leasingu, byla praxe některých leasingových společností účtovat při vrácení vozidla neoprávněně vysoké částky za drobné oděrky. „V Birne jsme se zavázali k maximální transparentnosti. Naše obchodní podmínky jsou srozumitelné, jednoznačné a formulované lidsky. Součástí cen našich služeb je také krytí drobných poškození, což znamená, že si klienti nemusí dělat starosti s běžným opotřebením vozidla ani s drobnými škodami, jako jsou oděrky nebo odřená kola. Naším cílem je zajistit, aby bylo vrácení auta vždy příjemným zážitkem,“ dodává Pospíšil

Kromě toho se Birne zaměřuje na efektivní řešení jakýchkoliv problémů, které by mohli klienti mít před vrácením vozidla, s minimálním dopadem na jejich peněženku. Birne zaměstnává živé lidi, nikoli automaty, kteří jsou připraveni řešit jakýkoliv problém – od přezutí pneumatik, přes servis až po pojistné události a pokuty.

O Birne

Společnost Birne, nejnovější přírůstek do rodiny firem Direct family, byla založena jako odpověď na rostoucí poptávku po flexibilních řešeních v oblasti mobility. Birne přináší flexibilní operativní leasing a svobodu v pohybu, čímž doplňuje portfolio služeb skupiny Direct family, která nyní obsluhuje přes půl milionu zákazníků a jejíž obrat přesahuje 8 miliard korun.

Zdroj: PR Moc

„Články označené PROTEXT přebíráme ze stejnojmenné služby agentury ČTK, nejsou součástí redakčního obsahu webu Peníze.cz. Jde o komerční sdělení zadavatele, který je ve zprávě označen a nese odpovědnost za její obsah. ČTK v podmínkách služby uvádí, že nezveřejní informace, které by byly v rozporu se zákonem nebo by mohly být způsobilé porušit práva třetích osob na ochranu osobnosti, případně jiná zákonem chráněná práva třetích osob.“

Jak jde dohromady byznys a medicína? Dočtete se v novém Finmagu

Je medicína byznys? Jak pro koho. „Frustraci mladých lékařů chápu. Nemají ani na chůvu, aby jim pohlídala děti, když pracují,“ říká přednosta chirurgické kliniky Robert Lischke.

MEDICÍNA A BYZNYSJak venkovští praktici nepřicházejí o iluze • Ženy mění medicínu • Nejstarší pražská nemocnice objektivem Alžběty Jungrové • Nejdražší léky na světě • Obézních přibývá, Česko dohání USA.

BYZNYS JE HRA„Investice do umění se do tabulek nevtěsná,“ říká Pavlína Pudil z Kunsthalle • Nejdražší materiál roku 2023? Hrst štěrku z vesmíru za miliardu dolarů • Ekologie musí být podle Tomáš Nemravy, výrobce dřevěných domů, ekonomická.

Koupit Finmag

© 2024 newsroom.cz