28. Květen 2024
28. května 2024 – V Česku na začátku června odstartuje nová soutěž zaměřená na rozvoj nadějných hráčů esportu nazvaná Vodafone Talent League. Nejen mladým hráčům přinese dlouhodobou možnost k rozvoji, cenné zkušenosti a otevře cestu mezi esportovou elitu. Soutěž bude probíhat online, ale finále pro ty nejlepší týmy se odehraje v prostředí pražské Vodafone PLAYzone Areny.
Už čtyři miliony lidí v Česku ví, co znamená „esport“, a téměř 1,9 milionu Čechů někdy sledovalo esportový zápas, uvádí výzkum agentury STEM/MARK pro Českou asociaci esportu. Diváky esportu jsou přitom nejčastěji mladí lidé ve věku 15 až 29 let. Vodafone mladé podporuje dlouhodobě a přináší jim to, co mají rádi a co potřebují, a to včetně neomezených tarifů #jetovtobě už od 487 korun měsíčně. Dalším logickým krokem je tak podpora esportu, protože liga pro nové talenty v Česku dosud chyběla.
Online hry se zároveň neobejdou bez kvalitního internetového připojení. Vodafone dnes vlastní pevnou sítí pokrývá 1,6 milionu domácností a žádná jiná společnost nenabízí v Česku tak rozsáhlé pokrytí s tak vysokou rychlostí připojení, tedy 1 Gb/s. Díky spolupráci s partnery navíc dokáže Vodafone připojit k této rychlosti dokonce už 2 miliony domácností.
„Žádný sport, ani esport, netvoří jen největší turnaje, ty jsou jen špičkou ledovce. Aby mohla fungovat vrcholová fotbalová liga, je potřeba ekosystém sahající až k žáčkům a školním turnajům v kopané. Stejně tak platí, že pro fungování mistrovských esportových utkání tu musí být soutěž, která začínajícím hráčům pomůže v rozvoji. Přesně takovou chceme ve spolupráci s naším partnerem PLAYzone vytvořit,“ říká Barbora Kožíšková, ředitelka komunikace značky Vodafone.
Stamiliony diváků a úspěšní hráči jako vzor
Souboje v počítačových hrách sledují na světě stamiliony lidí a například Johan „N0tail“ Sundstein už dokázal na turnajích vyhrát přes sedm milionů dolarů (zhruba 160 milionů korun), upozorňuje Česká asociace esportu. Hráči esportu se tak stávají důležitými vzory pro mladé lidi.
I proto Vodafone Talent League obsahuje kodex hráče. „Každý sport, i ten elektronický, by měl mimo zábavy vést také k rozvoji osobností mladých hráčů a hráček. Pravidla fair play se netýkají jen dodržování pravidel turnajů, ale i celkového chování lidí ve hře i mimo ni. Vedou hráče a hráčky k tomu, aby spolupracovali v týmu, vážili si svých spoluhráčů, učí je zdravé ctižádosti, ale také respektu k soupeři, pokoře při výhře i při prohře,“ stojí v jeho úvodu.
„Vodafone Talent League otevírá široké možnosti nejen pro naše academy hráče, ale pro všechny, kdo se touží stát součástí esportové scény. Vodafone Talent League umožní hráčům lépe si osvojit potřebné chování a mindset, což je může výrazně posunout a formovat do podoby hráče, kterého chcete mít ve svém týmu. Není to jen o individuální výkonnosti a klikání hlav, ale o týmovosti a šanci prosadit se mezi elitu,“ říká za stávající mistry České republiky, tým Sampi.Tipsport, Klára Ottomanská.
Vodafone Talent League slavnostně odstartuje v sobotu 1. června v pražské Vodafone PLAYzone Areně soubojem těch nejperspektivnějších mladých hráčů z výběrů akademií profesionálních Counter-Strike týmů. Více o soutěži najdete na webu PLAYzone.cz.
O společnosti Vodafone
Vodafone je telekomunikačním lídrem v Evropě a Africe. Naším cílem je „spojovat pro lepší budoucnost“ a naše odborné znalosti a rozsah působení nám dávají jedinečnou příležitost dosáhnout pozitivní změny pro společnost. Naše sítě udržují rodiny, přátele, firmy i vlády ve spojení a hrajeme zásadní roli při udržování chodu ekonomik a kritických odvětví, jako je vzdělávání a zdravotní péče. Vodafone je největším operátorem mobilních a pevných sítí v Evropě a Africe. Poskytujeme mobilní a pevné služby více než 300 milionům zákazníků v 15 zemích a v dalších 43 zemích spolupracujeme v oblasti mobilních sítí s partnery. Máme jednu z největších platforem internetu věcí na světě. V Africe obsluhují naše finanční technologické nástroje téměř 80 milionů zákazníků v sedmi zemích – spravují tak více transakcí než kterýkoli jiný poskytovatel.
V České republice poskytuje Vodafone služby více než 4,5 milionu zákazníků – zhruba 4 miliony připadají na mobilní služby, dalších přibližně 700 tisíc na fixní služby, kde Vodafone posílil svou pozici po integraci společnosti UPC Česká republika. Podporujeme diverzitu a inkluzi prostřednictvím našich politik v oblasti mateřské a rodičovské dovolené, celosvětově s pomocí internetového připojení posilujeme postavení žen a obecně zlepšujeme přístup ke vzdělání a digitálním dovednostem. Respektujeme všechny jednotlivce bez ohledu na rasu, etnickou příslušnost, zdravotní postižení, věk, sexuální orientaci, genderovou identitu, kulturu nebo náboženství.
Vodafone rovněž dělá významné kroky ke snížení dopadu svého podnikání na planetu. Jde například o nákup 100 % elektřiny z obnovitelných zdrojů po celém světě i o opětovné použití, další prodej nebo recyklaci 100 % našeho nadbytečného síťového vybavení nejpozději od roku 2025. Firma také postupně snižuje emise skleníkových plynů z provozu i z dodavatelského řetězce. Díky těmto krokům chce Vodafone dosáhnout nejpozději v roce 2040 uhlíkové neutrality. Více informací na www.vodafone.cz.
Zdroj: feedit.cz