Michal Šimon: Pojištěný dům či byt je jedna z nejdůležitějších pojistných ochran

27. Květen 2024

[shared_counts]

27.5.2024 Rozhovory, Produkty

Mít pojištěný dům či byt, ve kterém lidé bydlí a bez kterého se neobejdou, je jedna z nejdůležitějších pojistných ochran. Majetkové pojištění ale není jen o krytí rizika, že dům shoří či ho poškodí například ničivé povodně či jiné živelní události. „Pojištění majetku pamatuje také na mnoho drobných a častých problémů, kdy je třeba vyhledat pomoc od zámečníků, instalatérů či jiných řemeslníků. A ČPP toto klientům zajistí. K tomu navíc poskytujeme například i zapůjčení náhradního elektrického spotřebiče,“ uvádí Michal Šimon, manažer neživotního pojištění České podnikatelské pojišťovny (ČPP). Majetkové pojištění tak už neznamená jen pojistnou ochranu, ale i neocenitelnou službu klientům.

Na co by lidé měli pamatovat, aby jejich majetek byl dobře pojištěn?

Abychom mohli hovořit o kvalitním pojištění, musí být splněno vždy několik věcí. Jednak musí pojistná smlouva pamatovat na všechna důležitá pojistná nebezpečí a současně musí být sjednány dostatečné pojistné částky. V rámci pojištění majetku je základní nabídkou u ČPP pojistný produkt Domex+ zahrnující pojištění nemovitosti, domácnosti a odpovědnosti za škodu.

Jde o maximálně přehledné a jednoduché majetkové pojištění. S tímto pojištěním se lidem nemůže stát, že by ve své pojistné smlouvě zapomněli na nějaké význačné pojistné nebezpečí. U Domex+ jsou klienti vždy pojištěni proti všem dnes na pojistném trhu dostupným pojistným nebezpečím a vyberou si jen pojistný limit, který jim bude vyhovovat. Na výběr mají ze tří variant. Opomenutí nějakého pojistného nebezpečí zde tedy nehrozí, jiná situace ale může být v případě pojistných částek. Ty mohou mít lidé nastavené v nedostatečné výši.

Jaká by tedy měla být pojistná částka na ochranu obydlí?

Pro případ zničení nemovitosti kupříkladu požárem či velkou vodou je třeba mít nastavenou takovou pojistnou částku, za kterou budou lidé dnes schopni postavit celý dům znovu. Tím pádem se jedná o mili onové částky. V opačném případě nebude pojištění dostatečné a bude docházet k často zmiňovanému podpojištění.

Podpojištění ale nevzniká jen tím, že si lidé krátkozrace zvolí nižší pojistnou částku, aby ušetřili na pojistném…

Domácností, které nemají svůj majetek dostatečně pojištěn, je v Česku stále mnoho. Lidé tím ale riskují, že v případě nešťastné události, kdy dojde k poškození či rovnou zničení jejich domu, nezískají dostatek peněz na jeho obnovu. Proto je potřeba majetkovému pojištění věnovat náležitou pozornost. Podpojištění majetku ale vzniká i jiným , zákeřnějším způsobem, který si mnozí lidé ani nemusí uvědomovat. Jedná se o situaci, kdy bylo majetkové pojištění sjednáno už před lety, ale smlouva nebyla delší dobu aktualizována.

Tím pádem není v pojistné smlouvě zohledněný výrazný nárůst cen stavebních prací nebo cen stavebních materiálů za poslední roky či případné i nějaké technické zhodnocení na obydlí, například instalace solárních panelů na střeše. Aby se lidé tomuto podpojištění vyhnuli, je třeba svoje majetkové pojištění pravidelně aktualizovat. Například jednou za dva tři roky. Ale to většina lidí nedělá.

Upozorňujete klienty na toto riziko?

Nejenže je upozorňujeme, ale přicházíme i s optimálním řešením. A tím je automatická indexace pojistné částky. V takovém případě pojišťovna sama upravuje pojistnou částku – podle vývoje indexů cen ve stavebnictví, inflace a dalších ukazatelů, aby majetek klienta nebyl podpojištěn. Při využití automatické indexace pojistné částky klien tovi pak garantujeme, že v případě vážného poškození nemovitosti či jejího zničení získá dostatek financí na vybudování nového obydlí. Není proto divu, že přibývá klientů, kteří využívají této možnosti.

Pojištění majetku ale neznamená jen ochranu nemovitosti a domácnosti. Součástí pojistného balíčku jsou také užitečné asistenční služby. Jak hojně je lidé vy užívají?

Čím dál více. Každoročně počty asistenčních zásahů narůstají. Jedná se o pomoc lidem v nouzových situacích, kdy si například zabouchnou dveře od bytu a nemají klíče, kdy jim netopí kotel, nesvítí světlo, praskne vodovodní trubka , a mnoho dalších případů. Zatímco ještě před pár lety brali lidé majetkové pojištění hlavně jako ochranu, například když vyhoří, dnes se jeho vnímání změnilo. Lidé využívají majetkové pojištění také jako službu – asistenční službu.

Jdete klientům vstříc a škálu asistenčních služeb rozšiřujete?

Rozsah možností, které nabízejí naše asistenční služby, rozšiřujeme neustále. Ať již jsou to například asistence při problémech s fotovoltaikou či tepelným čerpadlem, které poskytujeme nově od loňska. Nebo asistence při opravě garážových vrat a vjezdových bran. Užitečná je také ochrana nezabezpečeného majetku. Například při situaci, kdy jsou lidé mimo domov na dovolené a jejich nemovitost je poškozena živelní událostí či třeba vykradena. ČPP se pak postará, aby nedošlo k další škodě. Zajistí bezpečnostní agenturu, aby do obydlí nikdo další nepronik l a nedošlo k dalším krádežím.

Ve službách klientům jdeme ale ještě dál. Našim klientům nabízíme rovněž i unikátní možnost zapůjčení vybraného náhradního elektrického spotřebiče, když se jim ten jejich v domácnosti pokazí. To je velmi užitečné v případě poškození například lednice, kdy na dobu, kdy je poškozená lednice v opravě, ČPP zajistí zapůjčení lednice jiné. Je to sice maličkost, ale zrovna například lednice, pračka či sporák jsou poměrně klíčov é elektrick é spotřebič e, aby domácnost mohla bez problémů fungovat. Asistenční služby tak mohou pro klienty znamenat velký přínos.

Děkuji Vám za rozhovor.

© 2024 newsroom.cz