Elektronické účtenky mají nahradit papírové. V Albertu je zákazníci využívají již několik let

23. Květen 2024

[shared_counts]

Papírové účtenky se stávají v prodejnách Albert minulostí. Většina zákazníků využívá aplikaci Můj Albert a má tak k dispozici přehledný digitální archiv účtenek. Ministerstvo průmyslu a obchodu také připravuje návrh, který by uzákonil elektronické účtenky jako standardní formu dokladu. Papírové by byly vydávány pouze na vyžádání. V Albertu mají zákazníci možnost volby mezi papírovou a elektronickou podobou účtenky už několik let.

Základní možností je stále tištěná účtenka, avšak šetrnější a populárnější volbou je její elektronická varianta v aplikaci Můj Albert. V roce 2023 využívalo elektronickou účtenku devět z deseti aktivních uživatelů aplikace, díky čemuž bylo ušetřeno 15 tisíc kilometrů účtenkového papíru. Z hlediska ochrany přírody a úspory papíru představuje elektronická účtenka ideální variantu a nás velmi těší, že tolik zákazníků ji v aplikaci využívá,“ popisuje Jiří Mareček, ředitel komunikace obchodů Albert.

Značnou výhodu představuje i elektronický archiv účtenek, který poskytuje přehlednou historii nákupů v řádu let. Účtenky tak zákazníci nemusí složitě schovávat ve fyzické podobě doma v zásuvce, ale kdykoliv je snadno a pohodlně dohledají v mobilní aplikaci. Digitální účtenky v aplikaci Můj Albert je možné použít i pro případnou reklamaci zboží, při které není podle platné legislativy potřeba papírová účtenka. Zákazník tak snadno prokáže svůj nákup i s elektronickou verzí účtenky v aplikaci. Digitální účtenka také umožňuje pozdější vytištění na informacích prodejen, stačí pouze požádat obsluhu, která naskenuje digitální kód.

O Albertu

  • Obchody Albert působí na českém trhu více než 32 let. První obchod, supermarket v Česku pod názvem Mana 6. června 1991 v Jihlavě.Síť prodejen Albert má více než 330 obchodů po celé České republice, hypermarkety a supermarkety Albert najdou zákazníci v každém kraji. Ve velkých moravských městech obchodník nabízí také službu Albert online.

Albert patří mezi největší soukromé zaměstnavatele v Česku, o zákazníky se denně stará 20 000 zaměstnanců.

  • Nadační fond Albert založil řetězec Albert 1. září 2009 za účelem podpory zdravého životního stylu dětí i jejich rodičů a podpory vzdělávání, integrace a rozvoje dětí ze sociálně znevýhodněných skupin.
  • Zdravé stravování podporuje Nadační fond Albert prostřednictvím vzdělávacího programu Zdravá 5, který přibližuje dětem principy zdravé výživy a zdravého životního stylu. Sociálně znevýhodněné děti fond podporuje prostřednictvím hlasování zákazníků v rámci programu Bertík pomáhá a projekty Obchůdky s Albertem a Do Alberta na praxi.
  • Za dlouhodobou podporu dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí získal Albert v roce 2018 ocenění Bílá vrána.
  • Nadační fond Albert patří podle platformy Fórum dárců mezi TOP 15 firemních fondů a nadací podle objemu rozdělených příspěvků.
  • V roce 2022 a 2023 Albert získal umístění v TOP 10 v hodnocení ESG Rating, Obhájil také certifikát TOP Odpovědná velká firma Leader a roce 2023 získal unikátní ocenění Trendsetter pro společnost určující trendy v oblasti udržitelnosti a společenské odpovědnosti.
  • V roce 2019 vláda v čele s premiérem ocenila Albert cenou Odpovědného zahraničního investora za mimořádný přínos v podpoře rozvoje regionů.
  • Mottem Albert je „Stojí za to jíst lépe“. Jako odpovědný obchodní má jasně stanované cíle a konkrétní kroky, které dělá pro budoucnost, zdraví i přírodu. Mezi základní pilíře ESG strategie „Zdravě a udržitelně“ patří neplýtvání potravinami, široká nabídka prokazatelně zdravých potravin či podpora komunit.
  • Albert vydal další nefinanční report o udržitelnosti za rok 2022, který přináší v přehledné formě dosavadní výsledky i konkrétní příběhy a dotýká se také závazků, které obchodník učinil pro budoucí léta. Novinkou jsou ESG přílohy s daty za jednotlivé oblasti, který se věnuje.

© 2024 newsroom.cz