Ještě rychlejší přehled zákaznické zpětné vazby. Productboard rozšiřuje využití AI, díky níž firmy mohou stavět digitální produkty, které lidé skutečně chtějí využívat

15. Květen 2024

[shared_counts]

Praha 15. května 2024 – Productboard pokračuje v sázce na umělou inteligenci a nově uvádí AI 2.0. První funkce postavené na umělé inteligenci představila firma před rokem, kdy díky generativní AI zpřístupnila možnost analyzovat zpětnou vazbu zákazníků. Nyní startup českých zakladatelů umí automaticky kategorizovat a přiřazovat zpětnou vazbu získanou od zákazníků.

„Naše AI průběžně propojuje poznatky z příchozí zpětné vazby od zákazníků se všemi relevantními nápady na nové funkce produktu. Každou nově příchozí zpětnou vazbu tak umíme automaticky analyzovat, kategorizovat a následně přiřadit k plánovaným novým funkcionalitám. Současně umíme k nápadům, které vzniknou v budoucnu, přiřazovat již dříve získané historické feedbacky zákazníků. To zásadně zefektivňuje práci produktových týmů, které budou díky naší AI rychleji reagovat na požadavky zákazníků a získají tak díky umělé inteligenci náskok před konkurencí. Naši zákazníci již během beta testování dokázali díky naší AI 2.0 zanalyzovat 80 % získané zpětné vazby, bez AI během stejného času zvládli projít jenom polovinu zpětných vazeb,“ říká Hubert Palán, spoluzakladatel a CEO Productoboardu.

Na důležitost využívání AI upozornil také výzkum McKinsey Global Survey o stavu AI, kdy v roce 2023 zájem o investice do umělé inteligence rostl, přičemž 40 % respondentů plánovalo zvýšit své investice z důvodu pokroků v oblasti generativní umělé inteligence. Ještě klíčovější je pak AI pro firmy financované skrze VC fondy. Loňský průzkum Productboardu ukázal, že až 90 % těchto firem plánuje implementovat generativní umělou inteligenci do svých produktů.

Z výzkumu McKinsey také vyplynulo, že 79 % respondentů mělo alespoň nějaký kontakt s generativní AI a 22 % respondentů ji ve své práci pravidelně využívá. Mezi nejčastěji uváděné podnikové funkce, které využívají tyto nástroje, patří ty, v nichž se AI používá nejčetněji – mezi nimi je také právě vývoj produktů.

Zpětná vazba na jednom místě

Automatizovaná kategorizace zpětných vazeb analyzuje a zařazuje veškerou zpětnou vazbu na produkt do kategorií, což umožňuje týmům produktového managementu každodenně lépe porozumět potřebám zákazníků a rychleji reagovat na jejich požadavky. Productboard AI funguje na pozadí a po konfiguraci průběžně propojuje postřehy se souvisejícími nápady na funkce a řadí je dle priorit. Kromě toho se k sadě stávajících funkcí umělé inteligence připojí také automatické propojení nazvané Insights. Tyto funkce jsou díky datovým sadám, které fungují pouze v prostředí Productboardu, ještě výkonnější.

„Před mnoha lety, když jsme začínali s vývojem první platformy pro produktový management, jedna funkce vynikala již v našich raných demoverzích. Byla to schopnost nejen centralizovat veškerou zpětnou vazbu, která je běžně rozeseta v řadě nejrůznějších aplikací, ale také zdůraznit konkrétní poznatky a propojit je s příslušnými nápady na nové funkce. Věřím, že naše nová verze AI usnadní a zefektivní práci a pomůže firmám udržet si konkurenceschopnost. Zároveň i my tuto umělou inteligenci využíváme k pochopení potřeb více než šesti tisíc našich zákazníků,“ uzavírá Palán.

Více o společnosti Productboard

Productboard je online platforma, která pomáhá produktovým manažerům vyvíjet správné produkty na základě potřeb zákazníků a uvést je co nejrychleji na trh. Přes 6 000 produktově orientovaných společností, jako je Microsoft, Zendesk či UiPath, využívá Productboard k pochopení potřeb uživatelů, určení priorit při vývoji a k udržování všech členů týmu v obraze pomocí roadmapy. Více než třísetčlenný tým pracuje z Prahy, Brna, San Francisca, Vancouveru, Londýna a Dublinu. Stojí za ním renomovaní investoři Dragoneer Investment Group, Tiger Global Management, Index Ventures, Kleiner Perkins, Sequoia Capital, Bessemer Venture Partners, Credo Ventures, Rockaway a Reflex Capital. Bližší informace najdete na www.productboard.com nebo na sociálních sítích pod @Productboard.

Press kit společnosti

© 2024 newsroom.cz