Portál občana spouští novou kampaň, videa příblíží lidem stále větší počet služeb

04. Duben 2024

[shared_counts]

Portál občana spouští novou kampaň, videa příblíží lidem stále větší počet služeb

Praha, 4. dubna 2024 – Portál občana je vstupní branou k online službám českého státu a v loňském roce prošel kompletním redesignem. Nabízí již více než 600 služeb, které mohou lidé využívat online místo běhání po úřadech. Kabinet místopředsedy vlády pro digitalizaci společně s Digitální a informační agenturou proto připravili kampaň s cílem přiblížit lidem stále větší počet služeb, které lze přes Portál občana vyřídit. Služby představí krátká animovaná videa od agentury Kovofilm.

Portál občana nabízí přístup k více než 600 službám státu, jako třeba výpis bodového hodnocení řidiče, výpis z Rejstříku trestů, výpis z živnostenského rejstříku, informace z katastru nemovitostí, nebo přístup do elektronicky zaznamenané zdravotnické dokumentace. Během letošního roku se do Portálu přidá například i systém DROZD, který lidem umožní rychlou reakci na případné krizové situace v zahraničí a v polovině dubna dostane Portál občana novou aplikaci. Později v průběhu roku se do systému přidá Registr zastupování, který umožní vystavování plných mocí online.

Před koncem loňského roku prošel Portál občana úpravou směrem ke snadnějšímu ovládání a uživatelské přívětivosti. Již během uplynulého roku se zájem občanů o Portál zvyšoval, počet registrovaných uživatelů zaznamenal v porovnání s koncem roku 2022 dvojnásobný nárůst počtu uživatelů a nyní atakuje více než milion dvou set tisíc uživatelů.

„Protože nabízených služeb je opravdu hodně, podle získaných dat jsme společně s Digitální a informační agenturou vybrali čtyři pro lidi nejzajímavější služby a personifikovali je postavičkami řidiče Franty, zaměstnankyně Jarmily, turisty Tomáše a podnikatelky Věry a s nimi jsme vytvořili jednoduché krátké příběhy,” komentuje Martin Charvát, vedoucí komunikace vládního projektu Digitální Česko.

„Kampaň je záměrně jednoduchá a produktově zaměřená, aby služby Portálu přiblížila i lidem, kteří s ním zatím nemají moc zkušeností,“ uvádí šéfka komunikace Digitální a informační agentury Anna-Marie Lichtenbergová.

„Po zlepšení v téhle oblasti byla už delší dobu velká poptávka, Portál totiž používá více než milion lidí. Nový Portál občana je uživatelsky přívětivější a přehlednější. Celý redesign jsme postavili právě na zpětné vazbě od uživatelů a mám radost, že služby teď lidem přiblíží i nová informační videa,“ uvedl místopředseda vlády pro digitalizaci Ivan Bartoš.

Portál občana je koncipován jako dlouhodobý projekt a jeho rozvoj pokračuje neustále. S postupem v elektronizaci a digitalizaci veřejné správy budou nadále přibývat další služby.

© 2024 newsroom.cz